Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

1. Všeobecné ustanovenia

1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je YVATRADE PLUS ,s.r.o., IČO: 35 907 193  zapísaný v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava 1 a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.

Údaje predávajúceho:

YVATRADE PLUS ,s.r.o.
Sídlo : Lidická 25, 821 04, Bratislava
IČO: 35 907 193
IČ DPH: SK2021 900 045
Telefón: 0917 442 693
E-mail: obchod@pivovargeneral.sk

Podnikateľský subjekt je zapísaný v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava 1, oddiel: Sro, vložka číslo: 33793/B.

Dozorný orgán: Inšpektorát SOI (Slovenská obchodná inšpekcia) pre Bratislavský kraj. Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07  Bratislava E-mail: ba@soi.sk.

Regionálna veterinárna a potravinová správa Bratislava. Polianky 8, 841 01 Bratislava. E-mail: Riaditel.BA@svps.sk

1.2. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že súhlasí s tým, že tieto všeobecné obchodné podmienky a ich podmienky a ustanovenia sa budú vzťahovať na všetky kúpne zmluvy, uzavreté na akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci, na základe ktorej predávajúci dodá tovar prezentovaný na predmetnej internetovej stránke kupujúcemu (ďalej len “kúpna zmluva”) a na všetky vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, vzniknuté najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy a reklamácii tovaru resp. sťažnosti (sídlo predávajúceho je adresa, na ktorej môže kupujúci, ktorý je spotrebiteľom uplatniť reklamáciu alebo sťažnosť).

1.3. Nakupovať na našej internetovej stránke môžu primárne len osoby staršie ako 18 rokov. Návštevník stránky, ktorý nedosiahol 18 rokov je oprávnený nakupovať iba položky ktoré neobsahujú alkohol (reklamné predmety, poháre, nealko pivo).

2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy

2.1. Záväzné akceptovanie objednávky obsahuje údaje o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, údaj o dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre kupujúceho, údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.) prípadne iné údaje.

3. Práva a povinnosti predávajúceho

3.1. Predávajúci je povinný:

  • dodať na základe objednávky potvrdenej predávajúcim kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,
  • zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR

3.2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar. V prípade, že kupujúci neuhradí plnú kúpnu cenu, prevodom cez platobnú bránu vopred, v hotovosti pri dobierke alebo osobnom prevzatí v TApTap Bar Herlianska 15, 821 03 Bratislava, predávajúci si vyhradzuje právo objednaný tovar kupujúcemu nevydať.

3.3. Predávajúci má právo stornovať objednávku, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ sa so zákazníkom nedohodne na náhradnom plnení. O stornovaní objednávky bude zákazník informovaný telefonicky alebo e-mailom a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené v lehote 15 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s predávajúcim nedohodne inak.

3.4 Objednávky sú zasielané len na území Slovenskej republiky.

4. Základné informácie o produktoch

4.1. Pivo zasielame s minimálnou trvanlivosťou 1 mesiac.

4.2. Pivo sa má skladovať na chladnom a tmavom mieste, pretože je chemicky neupravované.

4.3. Alergény obsiahnuté v pive: glutén.

4.3. Cena piva na internetovom obchode je uvedená s DPH.

4.4. Plechovky od piva sú nevratné. Plechovky od piva sa stávajú vratnými od 1.1.2021 v prípade, že je plechovka označená patričným symbolom zálohovacieho systému. Povinnosť prevziať tieto plechovky a vrátiť zálohu zaplatenú za tieto plechovky majú predajne, ktoré sú zo zákona povinné takýto systém prevádzkovať. Zálohované plechovky nie je možné vrátiť predávajúcemu.

4.5.  Predávajúci v zmysle zákona účtuje kupujúcemu k cene tovaru zálohu za každý vratný obal vo výške stanovenej zákonom.

4.6. Tovar sa dá objednať cez internetový obchod : https://generalshop.sk/. Telefonicky na tel. čísle 0917442693 alebo emailom na obchod@pivovargeneral.sk .

5. Práva a povinnosti kupujúceho

5.1. Kupujúci je povinný:

  • prevziať zakúpený alebo objednaný tovar,
  • zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru,
  • nepoškodzovať dobré obchodné meno predávajúceho,
  • potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby a pečiatkou, ak je tá dostupná
  • v prípade úhradu tovaru darčekovým poukazom, prostredníctvom jedinečného kódu, je kupujúci povinný na vyzvanie predávajúceho doložiť doklad o kúpe tohto poukazu

5.2. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky.

6. Dodacie a platobné podmienky

6.1. Tovar je predávaný podľa vystavených vzorov predávajúceho umiestnených na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.

6.2. Predávajúci je povinný objednávku kupujúceho splniť a tovar dodať kupujúcemu v lehote do 3 pracovných dní od dodania tovaru dodávateľom alebo výrobcom tovaru predávajúcemu. Prípadne v termíne stanovenom na základe dohody medzi kupujúcim a predávajúcim.

6.3. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v akceptácii objednávky kupujúceho predávajúcim. V prípade, ak dôjde k omeškaniu dodania tovaru zo strany predávajúceho, predávajúci je oprávnený jednostranne predĺžiť lehotu na dodanie tovaru, a to aj opakovane.

6.4. Tovar je doručený kuriérom, prostredníctvom zásielkových a poštových služieb alebo je možné ho prevziať v TapTap Bar Herlianska 15, 821 03 Bratislava denne pondelok až streda od 14:00 do 18:00 a štvrtok až sobota od 14:00 do 24:00.

6.5. Kupujúci dostane tovar primárne v kartónových obaloch (resp. v drevených debničkách pri konkrétnych druhoch tovaru, tak je uvedené na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho).

6.6. Miestom dodania tovaru je miesto uvedené v akceptácii objednávky predávajúcim, ak sa zmluvné strany nedohodnú v kúpnej zmluve inak.

6.7. V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na miesto určené v kúpnej zmluve kupujúcim, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve a podpísať protokol o doručení a odovzdaní tovaru. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve je povinná predložiť predávajúcemu originál alebo kópiu kúpnej zmluvy a dokladu o zaplatení tovaru a písomné plnomocenstvo.

6.8. Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal hneď po doručení. V prípade, že kupujúci zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade zistenia poškodenia tovaru je povinný kupujúci vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru, ktorého správnosť potvrdí dopravca. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže následne predávajúci poskytnúť odstránenie vady tovaru, zľavu na tovar alebo v prípade neodstrániteľných vád tovaru dodať kupujúcemu nový tovar.

6.9. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v lehote uvedenej v 6.2. Obchodných podmienok odstúpiť od kúpnej zmluvy a predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny v lehote 15 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim.

6.11. Spôsoby platieb: V hotovosti pri prevzatí tovaru (tzv. dobierkou) od kuriéra, prípadne v hotovosti pri prevzatí v podnikovej predajni. Darčekovým poukazom zakúpeným v e-shope alebo priamo v podnikovej predajni. V prípade objednávky nižšej ako je hodnota darčekového poukazu sa rozdiel medzi hodnotou darčekového poukazu a výškou nákupu nedopláca. V prípade, že je výška nákupu vyššia ako hodnota darčekového poukazu, kupujúci je povinný tento rozdiel doplatiť.

7. Reklamačný poriadok

7.1. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok. Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len “Zákon”).

7.2. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.

8. Osobné údaje a ich ochrana

8.1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je fyzickou osobou je povinný oznámiť predávajúcemu svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a mailovú adresu.

8.2. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je právnickou osobou je povinný oznámiť predávajúcemu svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a mailovú adresu.

8.3 Odoslaním údajov vyjadruje kupujúci resp. objednávateľ tovaru súhlas so spracovaním osobných údajov. Prevádzkovateľ internetového obchodu https://generalshop.sk/ sa zaväzuje, že osobné dáta, ktoré poskytne kupujúci resp. objednávateľ tovaru prostredníctvom registrácie a objednávkového formulára nebudú poskytnuté bez súhlasu vlastníka týchto dát tretím osobám a nebudú použité na komerčnú ponuku nesúvisiacu s propagáciou tohto internetového obchodu. Výnimku predstavujú prípadní externí dopravcovia, ktorým sú osobné údaje zákazníkov predávané v minimálnom rozsahu, ktorý je potrebný na bezproblémové doručenie tovaru. Súčasne sa zaväzuje k tomu, že na prianie zákazníka kedykoľvek jeho osobné dáta vymaže zo svojej databázy. Zákonným predpisom je zák. č. 122/2013 Zz. o ochrane osobných údajov.

9. Vrátenie tovaru

9.1. V súlade s ustanovením §7 ods. 1 zákona č. 102/2012 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v platnom znení, má spotrebiteľ právo odstúpiť od zmluvy do 14 pracovných dní od prevzatia tovaru bez uvedenia dôvodu, okrem tovaru, ktorý rýchlo podlieha skaze (t.j. napríklad pivné výrobky). Za prevzatie tovaru sa považuje deň, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba prevezme objednaný tovar od kuriéra. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u predávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči. Spotrebiteľ môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 3 zákona č. 102/2012 Z.z.

9.2 Vyjadrenie predajcu, či bude žiadosti o vrátenie tovaru vyhovené a či sú splnené všetky podmienky, bude spotrebiteľovi oznámené do 30 dní od dátumu doručenia vráteného tovaru na adresu dodávateľa. V prípade prijatia vráteného tovaru späť musí spotrebiteľ následne podpísať dobropis na tovar, ktorý mu bude zaslaný a podpísaný dobropis doručiť na adresu predajcu (poštou alebo osobne). Na základe podpísaného dobropisu bude spotrebiteľovi vyplatená čiastka za vrátený tovar, a to v lehote 15 dní od doručenia dobropisu na adresu predajcu bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim.

9.3 Dôležité upozornenie! Aby bol tovar prijatý späť, musia byť splnené tieto podmienky:

  • Tovar musí byť vrátený kompletný a v pôvodnom stave, vrátane originálnych obalov,
  • Tovar ani obal nesmie byť akokoľvek poškodený,
  • Tovar nesmie javiť známky spotreby, opotrebenia či používania
  • Tovar musí byť až do momentu vrátenia skladovaný v súlade s podmienkami uvedenými na obale.

Informáciu o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy; predávajúci zároveň poskytne spotrebiteľovi formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 3,

10. Alternatívne riešenie sporov

10.1. Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (obchod@pivovargeneral.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk.

10.2. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.

10.3. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

11. Záverečné ustanovenia

11.1. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.

V Bratislave, dňa 1.11.2021

VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy)

– Komu: YVATRADE PLUS ,s.r.o., Sídlo : Lidická 25, 821 04, Bratislava, IČO: 35 907 193

IČ DPH: SK2021 900 045, email: obchod@pivovargeneral.sk

– Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy na tento tovar/od zmluvy o poskytnutí tejto služby* : …………..

– Dátum objednania/dátum prijatia* …………..

– Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov* …………..

– Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov* …………..

– Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (iba ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe) …………..

– Dátum …………..